АНТИКРИЗОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ СУЧАСНИХ КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

  • Ольга Гіржева Державний біотехнологічний університет, Україна
  • Віктор Нагаєв Державний біотехнологічний університет, Україна
  • Наталія Солопун Національний політехнічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2024.33.140

Ключові слова:

антикризове управління, неплатоспроможність, промислове підприємство, комунікації, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

УДК. 65.011.7:658.016.3, JEL Classification: D20, J28, L86, L20, L86, М10.

Гіржева О. М., Нагаєв В. М., Солопун Н. М. АНТИКРИЗОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА В УМОВАХ СУЧАСНИХ КОМУНІКАЦІЙ

Мета – використання інструментів антикризового менеджменту для подолання кризових явих та відновлення діяльності підприємств в умовах сучасних комунікацій. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети у дослідженнях були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: метод коефіцієнтів, абстрактиний метод, балансовий метод. Результати. Особливість стратегії антикризового управління – це її чітка орієнтація на виявлення причин кризи та запобігання їм, впровадження ефективних дій підприємства у кризових ситуаціях. Основна мета антикризового управління в період розвитку кризи полягає у відновлення фінансової рівноваги (платоспроможності) та мінімізація втрат. Якщо на підприємстві виявли ознаки кризи, потрібні термінові стратегічні заходи, спрямовані на відновлення фінансової стабільності. Це в тому числі: визначення цілей в довгостроковому періоді, визначення методів та форм досягнення ціей; розробка кадрової політики і визначення взаємовідносин між підрозділами; створення антикризової групи. Механізм управління у кризовій ситуації можна подати таким алгоритмом: створення спеціалізованої групи, перевірка доцільності та своєчасності проведення заходів, ухвалення антикризових управлінських рішень, оцінка і аналіз якості виконання. Наведені приклади покращення управління дебіторською заборгованістю з використанням АВС-аналізу, системи знижок, ліквідного фінансового потоку. З метою мінімізації втрат необхідно використання сучасних комунікацій для підвищення репутації компанії в умовах кризи. Практична значущість. Використання інструментів антикризового управління для підприємства повинно зберегти рівновагу і загальний вектор свого розвитку в умовах динамічного та мінливого зовнішнього та середовища, в тому числі при виникненні кризи.

Посилання

Ліганенко І. В. Антикризове управління підприємством: теоретико-методологічні засади та практичний інструментарій: монографія. Київ: КНТЕУ, 2021. 324 с.

Нікольчук Ю. М., Лопатовська О. О. Антикризовий фінансовий менеджмент як основа управління фінансами вітчизняних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021. № 1. С. 99–103.

Силкін О.С. Аналіз сутності антикризового управління підприємством. Наукові записки. 2016. № 2 (53). С. 228–235.

Алмашій Я. І. Антикризове фінансове управління підприємством: сутність та механізми реалізації. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2015. № 12. С. 66–69.

Брітченко І. Г., Князєва О. А. Антикризові технології управління персоналом. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2022. № 2. С. 64–73.

Костакова І. Антикризовий фінансовий менеджмент – компонента управління промисловим підприємством. Економіка, фінанси, право. 2021. № 5/1. С. 10–13.

Циганенко С. В., Трухан О. Л. Антикризовий менеджмент як ключовий інструмент забезпечення стійкості бізнесу в сучасних умовах. Інвестиції: практика та досвід. 2024. № 11. С. 107–113.

Гудзь О. Є., Кузьменко О. П. Антикризовий менеджмент підприємства. Економіка, менеджмент, бізнес. 2021. № 1(35). С. 4–9.

Соболєва Г. Г. Формування антикризової політики управління підприємством. Економіка та суспільство. 2022. Випуск 41. https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1567/1508 (дата звернення 5.11.2024).

Шатайло О. А. Змістовна характеристика системи антикризового управління. Бізнес Інформ. 2019. № 5. С. 217–226.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-10

Номер

Розділ

Статті