ЗАСТОСУВАННЯ ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНИХ МЕТОДІВ ОБҐРУНТУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ РІШЕНЬ В СФЕРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2024.32.153

Ключові слова:

ціноутворення, математична модель, організаційне рішення, гібридна математична модель, математична статистика, економіко-математичне моделювання, прибуток підприємства

Анотація

УДК 346.6; JEL Classification: D 41

Прокопенко М.В., Деділова Т.В., Токар І.І. ЗАСТОСУВАННЯ ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНИХ МЕТОДІВ ОБҐРУНТУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ РІШЕНЬ В СФЕРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Мета дослідження полягає у вивчення теоретичних аспектів процесу підвищення прибутку підприємства в сучасних ринкових умовах господарювання та розробки пропозицій щодо їх вдосконалення за рахунок застосування економіко-математичних методів обґрунтування організаційних рішень в сфері ціноутворення. Методика дослідження. Було застосовано статистичний аналіз, математичне допущення, задіяні середні, максимальні та граничні показники, прийоми SVR-LSTM-ARIMA аналізу даних, використано аналіз короткострокових, середньострокових, довгострокових, сезонних, циклічні та нерегулярних тенденцій, застосовано методи економетричного та статистичного моделювання. Результати дослідження. Основним завданням дослідження був аналіз та розробка рекомендацій щодо застосування сучасних економіко-статистичних методів в сфері ціноутворення та прийняття організаційних рішень. Результатом дослідження є доведена можливість використання гібридної моделі SVR-LSTM-ARIMA для підвищення ефективності прийняття організаційних рішень щодо політики ціноутворення на продукцію та послуги підприємства виходячи з статистичних даних галузі. Наукова новизна. Наукова новизна отриманих результатів полягає в аналізі та розробці теоретико – практичних засад вирішення проблеми підвищення ефективності та скорочення терміну прийняття організаційного рішення у сфері ціноутворення за допомогою гібридної моделі SVR-LSTM-ARIMA. Запропонована модель аналізу факторів ціноутворення дозволяє підвищити прибуток та конкурентоспроможність підприємства за рахунок оптимально-ефективної системи ціноутворення. Практичне значення отриманих результатів. Отримані результати даного дослідження дають можливість забезпечити достатній ринковий попит на різні категорії продукції з урахуванням цінової політики підприємства та ефективності прийняття організаційних рішень. Практична сторона дослідження дозволяє на основі розробленого підходу управління ціновою політикою підприємства за допомогою використання економіко-статистичних методів і моделей досягти максимального рівня прибутковості та сприяти зростанню загального рівня конкурентоспроможності.

Посилання

Артус М.М. Формування механізму ціноутворення в умовах ринкової економіки. Тернопіль : Економічна думка, 2019. 482 с.

Колесников О.В. Ціноутворення. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 144 с.

Мармоза А.Т. Економічна статистика. Київ: Центр навчальної літератури, 2020. 602 с.

Должанський І.З., Загорна Т.О. Конкурентоспроможність підприємства: підручник. Київ: ЦНЛ, 2019. 384 с.

Верхоглядова Н.І. Основи ціноутворення. Київ: Кондор, 2018. 238 с.

Березін О.В. Управління ціноутворенням. Суми: Університетська книга, 2020. 182 с.

Шульга О.А. Ціноутворення. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2017. 126 с.

Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення. Київ: «Центр учбової літератури», 2021. 390 с.

Пінішко В.С. Ціни і ціноутворення. Львів: «Інтелект-Захід», 2019. 512 с.

Чекотовський Е. В. Статистичні методи. Київ: Знання, 2020. 191 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-30

Номер

Розділ

Статті