ОСОБЛИВОСТІ ПОСЕРЕДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2024.32.81

Ключові слова:

посередник, міжнародна торгівля, угода, зовнішньоторговельні операції, експортер, імпортер

Анотація

УДК 339.56; JEL Classification: F10

Кудрявцев В. М., Макаренко С. П. ОСОБЛИВОСТІ ПОСЕРЕДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У МІЖНАРОДНІЙ ТОРГІВЛІ

Мета. Розглянути особливості залучення посередників та їх функціональні можливості у міжнародній торгівлі для підвищення економічної ефективності зовнішньоторговельних угод. Методика дослідження. Теоретичною і методологічною основою дослідження є праці провідних вітчизняних і зарубіжних науковців, присвячені розгляду питання посередництва в міжнародній торгівлі. В роботі використано метод аналізу та синтезу, системний підхід, метод узагальнення, метод порівняння, графічний метод. Результати. Вибір фірми-посередника (комісіонера, агента, дистриб'ютора тощо) ― це вельми важливе і відповідальне завдання для постачальника, комітента, принципала, при цьому необхідно звертати увагу на нижченаведені питання: досвід роботи потенційного посередника в цьому сегменті ринку; вивчити репутацію і діловий імідж фірми на ринку його країни; рівень платоспроможності фірми-посередника; з якими фірмами, потенційними конкурентами, працює посередник зараз на цьому ринку; у якому сегменті ринку цей посередник працює досить успішно; чи має можливість цей посередник брати участь у наданні додаткових послуг, пов'язаних із сортуванням, пакуванням, складуванням і транспортуванням товару на місцевому ринку. Розглядаючи питання про залучення торговельного посередника, виробник (постачальник товару) завжди повинен чітко оцінювати для себе можливу економічну (фінансову) вигоду, порівняно з тією, яку він може отримати за умови самостійного виходу на ринок цієї країни. Оцінюючи роль і значення посередників на зовнішньому ринку, слід мати на увазі, що вони практично незамінні під час їхнього залучення до організації та проведення міжнародних торгів (тендерів) на здійснення великих інвестиційних проєктів зі створення, реконструкції та модернізації чинних виробничих підприємств та об’єктів інфраструктури, включно з переданням ліцензій і ноу-хау. Наукова новизна: було проаналізовано особливості залучення посередників та їх функціональні можливості у міжнародній торгівлі, що дозволить підприємствам підвищити їх економічну ефективність при укладанні зовнішньоторговельних угод та виходу на міжнародні ринки. Практична значущість: було визначено, що при вирішенні питання щодо залучення посередника слід керуватися тим, що основна мета залучення посередників у зовнішньоторговельній діяльності – підвищення економічної доцільності та ефективності зовнішньоторговельних угод.

Посилання

Власюк Т.О. Стан і тенденції зовнішньоторговельної діяльності України. Стратегічні пріоритети. Серія «Економіка». 2015. № 4. С. 48-58.

Ahamad Md. Impact of International Trade on Economic Growth in Bangladesh. International Journal of Science and Research (IJSR). 2018. № 7. Р. 1624-1627.

Xu Z. et al. Impacts of international trade on global sustainable development. Nature Sustainability. 2020. Т. 3. № 11. Р. 964-971.

Kolk A., Margineantu A. Globalisation / regionalization of accounting firms and their sustainability services. International Marketing Review. 2009. № 26 (4/5). Р. 396–410.

Посередницька діяльність на світових товарних ринках: навчальний посібник / за ред. В. В. Рокочої. Київ: Університет «КРОК», 2020. 150 с.

Дунська А.Р. Торгові посередники в зовнішньоекономічній діяльності: проблеми визначення та класифікації. Економічний вісник: зб. наук. праць нац. техн. ун-т України «КПФ». 2012. Вип. 9. С. 89–95.

Трішкіна Н.І. Сутність торговельного посередництва в системі маркетингу. Вісник ОНУ ім. Мечнікова. 2013. № 3/3. С. 116–119.

Tajoli L., Tomasi C. Role of wholesalers and distribution groups in international trade. Brussels: European Parliament’s Committee on International Trade. 2015. 29 p.

Рєзнікова В.В. Економічна сутність посередництва. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2009. Том 3, № 2 С. 228–234.

Зовнішньоекономічна діяльність підприємства: практикум / Л. О. Чер-нишова, В. О. Козуб, Л. Л. Носач, К. Ю. Величко, О. І. Печенка. Харків: «Видавництво «Форт», 2017. 238 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-30

Номер

Розділ

Статті