НОВИЙ РЕНТАБЕЛЬНИЙ ВИД ПОЗАВУЛИЧНОГО МІСЬКОГО ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ ЯК РІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ ЗАТОРІВ У ВЕЛИКОМУ МЕГАПОЛІСІ КАЗАХСТАНУ МІСТІ АЛМАТИ

Автор(и)

  • А.Б Рахімбаєв
  • М.Р. Кабашева
  • Р.Ж. Калгулова
  • Ю.В. Рукавишников Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2023.31.112

Ключові слова:

легкорельсовий транспорт, підвісна пасажирська канатна дорога, собівартість, карта «Онай»

Анотація

УДК 338.47; JEL Classification: L 91

Рахімбаєв А.Б., Кабашева М.Р., Калгулова Р.Ж. Рукавишников Ю.В. НОВИЙ РЕНТАБЕЛЬНИЙ ВИД позаВУЛИЧНОГО МІСЬКОГО ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ ЯК РІШЕННЯ ПРОБЛЕМИ заторів у ВЕЛИКОМУ МЕГАПОЛІСІ КАЗАХСТАНу місті АЛМАТИ

Нині у світі характеризується новим етапом розвитку науково-технічної революції, що з пошуком альтернативних і відновлюваних джерел енергії, як із напрямів, тобто. із зеленою енергетикою. У цьому ключі йде пошук альтернативних позавуличних видів транспорту без використання вуглеводневої сировини. У цій статті розглядається необхідність використання пасажирської підвісної канатної дороги (ППКД) як повноцінний громадський транспорт найбільшого мегаполісу Республіки Казахстан міста Алмати з населенням 2 млн. чоловік. У перспективі до 2030 року передбачається збільшення кількості жителів міста до 2,5-3 мільйонів. Саме місто знаходиться в гірській улоговині Заілійського Алатау Тянь-Шаню і вичерпало в центральній його частині територіальні можливості розширення. Автомобільний парк особистого транспорту становив 2022 року 700 тис. машин, їх 230 тисяч авто з передмість [1]. Дорожня мережа перевантажена багатогодинними пробками у години пік та громадський транспорт явно не справляється зі своїми функціями з доставки пасажирів. Дані тенденції притаманні більшості мегаполісів усього світу. Тому стали потрібні нові, більш ефективні рішення, і тоді фахівці з транспортних мереж згадали про старі повітряні канатні дороги (ВКД).

Посилання

Almaty development (2023). URL: https://web.archive.org/web/20161015025713/http://almatydev.blogspot.com/

Heinrichs D., Judith S. Bernet. (2014). Public Transport and Accessibility in Informal Settlements: Aerial Cable Cars in Medellín, Colombia. URL: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2014.11.005

Brand P., Dávila J. (2011). Mobility innovation at the urban margins: Medellín's Metrocables. City, 15 (6) (2011), pp. 647-661. URL: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13604813.2011.609007

Thanos Bantis, James Haworth. (2020). Assessing transport related social exclusion using a capabilities approach to accessibility framework: A dynamic Bayesian network approach. Journal of Transport Geography. Vol. 84. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S096669231930701X

Rafael H.M. Pereira (2019). Future accessibility impacts of transport policy scenarios: Equity and sensitivity to travel time thresholds for Bus Rapid Transit expansion in Rio de Janeiro. Journal of Transport Geography. Vol. 74. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0966692318302047

Jinhyung Lee, Junghwan Kim. (2023). Social equity analysis of public transit accessibility to healthcare might be erroneous when travel time uncertainty impacts are overlooked. Travel Behaviour and Society. Vol. 74. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S2214367X2300039X

Bi Yu Chen, Yafei Wang, Donggen Wang, William H.K. Lam (2019). Understanding travel time uncertainty impacts on the equity of individual accessibility. Transportation Research Part D: Transport and Environment. Vol. 75. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1361920919304869

Koos Fransen, Tijs Neutens, Steven Farber, Philippe De Maeyer, Greet Deruyter, Frank Witlox (2015). Identifying public transport gaps using time-dependent accessibility levels. Journal of Transport Geography. Vol. 48. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0966692315001714

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-01

Номер

Розділ

Статті