ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ РИНКУ ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2022.29.73Ключові слова:
державне регулювання, заходи державного регулювання, міжнародний досвід державного регулювання, ринок легкових автомобілівАнотація
УДК 338.242.4; JEL Classification: H83
Даниленко Є. С. ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ РИНКУ ЛЕГКОВИХ АВТОМОБІЛІВ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
Мета: характеристика напрямків і заходів вітчизняного та міжнародного державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів; окреслення перспектив використання в Україні міжнародного досвіду державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів у довгостроковій, середньостроковій і короткостроковій перспективі. Методика дослідження: метод аналізу та синтезу, системний підхід, метод узагальнення, метод порівняння, монографічний метод. Результати: надана характеристика напрямкам і заходам державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів в Україні та за кордоном; ідентифіковано особливості державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів в Україні та у деяких країнах світу, серед яких: Японія, Німеччина, Франція, Китай, Словаччина, Індія, Південна Корея, Туреччина та США; встановлено, що основними завданнями державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів є забезпечення стабільного економічного зростання та розвитку ринку легкових автомобілів, балансу інтересів держави, автовиробників, підприємств-автодилерів, покупців легкових автомобілів і реалізується шляхом проведення органами державної влади економічної та соціальної політики. Наукова новизна: спираючись на результати теоретичного дослідження напрямків державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів деяких країн світу було запропоновано впровадити в Україні ринкові стимули, що спрямовані на максимальне збільшення попиту на легкові автомобілі вітчизняного виробництва, а також інвестиційні – які мотивують іноземних автовиробників розміщувати свої виробництва на території країни; застосування ринкових стимулів передбачає запровадження високих ставок ввізного мита на імпорт готових легкових автомобілів, активне споживче кредитування національними банками і використання програм утилізації застарілих легкових автомобілів; застосування інвестиційних стимулів направлене на створення сприятливого інвестиційного клімату усередині країни для залучення іноземних автовиробників, характеризує рівень інвестиційних витрат і виробничу собівартість виготовлення легкових автомобілів. Практична значущість: сформовані рекомендації щодо застосування в Україні міжнародного досвіду державного регулювання розвитку ринку легкових автомобілів у довгостроковій, середньостроковій і короткостроковій перспективі.
Посилання
Шевченко І. Ю. Механізм державного регулювання розвитку автомобілебудування та ринку продажу автомобілів в Україні. Бізнес Інформ. Серія: Економіка. 2016. Вип. 8. С. 36–45.
Dmytriiev I., Shevchenko I., Kudryavtsev V., Lushnikova O., Zhytnik T. The world experience and a unified model for government regulation of development of the automotive industry. Public Policy and Administration. 2019. Vol. 18. No. 3. P. 46-58.
Шевченко І. Ю. Нормативно-правове підґрунтя забезпечення конкурентоспроможності вітчизняних автовиробників на національному ринку продажу автомобілів. Економіка та держава: Міжнар. наук.-практ. журнал. 2015. Вип. 8. С. 29-32.
Семирак О. С. Планування та регулювання розвитку автомобілебудування в Україні: дис. … канд. екон. наук: 08.00.03. Львів, 2016. 183 с.
Краузе О. І. Дослідження ринку автомобілебудівної промисловості Китаю. Галицький економічний вісник. Серія: економіка та управління підприємствами. Вип. 54. 2018. С. 71-76.
Формула успіху. Сайт федерації роботодавців автомобільної галузі. URL: https://fra.org.ua/uk/an/publikatsii/analitika/formula-uspikhu (дата звернення: 23.10.2022).
How Japan has Maintained The Most Protected and Closed Auto Market In the Industrialized World. Сайт американської ради з автомобільної політики. URL: https://www.americanautomakers.org/sites/default/files/Japans%2BProtected%2BAuto%2BMarket.pdf (дата звернення: 23.10.2022).
Government-led promotion of fundamental reform of the manufacturing industry and strengthening of international competitiveness. Сайт японської організації зовнішньої торгівлі JETRO. URL: https://www.jetro.go.jp/en/invest/attractive_sectors/manufacturing/government_initiatives.html (дата звернення: 23.10.2022).
Japan: light-duty – fuel economy. Сайт інформаційного порталу TransportPolicy. URL: https://www.transportpolicy.net/standard/japan-light-duty-fuel-economy (дата звернення: 23.10.2022).
Japanese Government Incentives for the Purchase of Environmentally Friendly Vehicles. Сайт японської асоціації виробників автомобілів. URL: https://www.jama.org/japanese-government-incentives-purchase-environmentally-friendly-vehicles (дата звернення: 23.10.2022).
Automotive industry in Japan – statistics & facts. Сайт інформаційного порталу Statista. URL: https://www.statista.com/topics/3764/automotive-industry-in-japan/#dossierKeyfigures (дата звернення: 23.10.2022).
China’s automobile industry: development, policies, internationalization. Сайт видавництва Ягеллонського університету. URL: https://www.ejournals.eu/pliki/art/5930/pl (дата звернення: 23.10.2022).
Automobile. Сайт ініціативи «Зробити в Індії». URL: https://www.makeinindia.com/sector/automobiles (дата звернення: 23.10.2022).
Euna Lee, Jai S Mah. Industrial Policy and the Development of the Electric Vehicles Industry: The Case of Korea. Journal of technology management & innovation. URL: https://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-27242020000400071&lng=es&nrm=iso (дата звернення: 23.10.2022).
South Korea to invest 95 trillion won in automobile industry over next 5 years. Сайт медіа-платформи Devdiscourse. URL: https://www.devdiscourse.com/article/international/2195978-south-korea-to-invest-95-trillion-won-in-automobile-industry-over-next-5-years (дата звернення: 23.10.2022).
As the American Auto Industry Continues To Grow, the U.S. Infrastructure Package Unlocks $550 Billion in Government Spending. Сайт порталу Industrial-innovation. URL: https://www.industrial-innovation.com/as-the-american-auto-industry-continues-to-grow-the-u-s-infrastructure-package-unlocks-550-billion-in-government-spending (дата звернення: 23.10.2022).
Auto Industry Program Overview. Офіційний сайт уряду Сполучених Штатів Америки. URL: https://home.treasury.gov/data/troubled-assets-relief-program/automotive-programs/overview (дата звернення: 23.10.2022).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ЗГОДА НА ПУБЛІКАЦІЮ ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Автор, який веде переписку (далі автор) уповноважений співавторами підтвердити
наступне:
Я, ___________________________________________________________, підтверджую, що
(ПІБ автора - повністю)
представлена робота ________________________________________________________________
(ПІБ всіх авторів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(Назва статті)
- схвалена для публікації всіма співавторами;
- схвалена для публікації відповідальною установою, в якій вона виконана.
Автор поступається співзасновнику збірнику наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» Харківському національному автомобільно-дорожньому університету
ексклюзивними правами на цю Статтю.
Передача авторського права охоплює виключне право на оприлюднення, редагування, і поширення Статті необмеженим тиражом в будь-якому вигляді і форматі на будь-яких носіях інформації.
Авторське право на публікацію передається в момент прийняття редакцією рукопису «в друк».
Автор гарантує, що Стаття є оригінальною і не є копією будь-якої іншої роботи, не була раніше опублікована, а також, що права на її опублікування нікому не передавалися і він / вона уповноважений співавторами здійснити таку передачу.
Автор гарантує, що використання його авторських прав не спричинить порушення авторських прав будь-яких осіб або організацій, а також не приведе до розголошення секретних або конфіденційних відомостей.
Автор відповідальний за дану статтю і ставить підпис на заяві (згоду на публікацію) за всіх співавторів.
Автор зберігає за собою наступні права: використання Статті в оглядах, дисертаційних роботах, книгах, лекціях, виготовлення копій (включаючи електронні для особистого використання при умови, що копії не будуть використані для продажу або систематичного поширення).
Після отримання згоди на публікацію, підписаної автором, який веде переписку, зміни в авторстві або порядку зазначених імен співавторів прийматися не будуть.
Автор дає згоду (відповідно до Закону України «Про захист персональних даних») на оприлюднення інформації про його особисті дані (відомості про авторів) з метою забезпечення реалізації відносин у сфері науки.
* Редакція журналу може не розділяти точку зору авторів і не несе відповідальності за достовірність інформації. Редакція залишає за собою право редагувати тексти статей.
Підпис автора, що веде переписку ________________________ / ____________ / ____________
Прізвище Підпис Дата