АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ТА МОДЕЛЕЙ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА

Автор(и)

  • Ганна Жалдак Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна
  • Анна Яценко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2021.27.145

Ключові слова:

споживач, ринок вільної конкуренції, вибір споживача, поведінка споживача

Анотація

УДК: 339.138; JEL Classification: M31

 

Мета дослідження: окреслити основні фактори та моделі поведінки споживача у сучасних умовах. Методика дослідження: Для вирішення мети, нами було: проведено аналітичне дослідження стосовно змін споживача про купівлю товарів в залежності від зміни зовнішніх та внутрішніх факторів; визначено особливості поведінки покупців враховуючи споживчі переваги продукту та структуру споживання. Результати дослідження: У статті висвітлюються як зовнішні, так і внутрішні фактори, що впливають на поведінку споживачів, описуються моделі поведінки споживачів. Проаналізовано, як компанії використовують результати дослідження поведінки споживачів у своїй діяльності. Висвітлюються основні фактори, що впливають на рішення покупця придбати товар. У статті досліджено, як споживач змінює своє рішення про купівлю товару залежно від зміни зовнішніх та внутрішніх факторів, визначили особливості поведінки споживача з урахуванням споживчих уподобань товару та структури споживання. В дослідженні представлено результати анкетування 85 осіб щодо їхнього вибору товарів побутової техніки. Наведені результати дослідження щодо того, як соціум впливає на прийняття рішення індивідом. Наукова новизна: Визначено як компанії можуть використовувати психологічні та соціально-економічні аспекти поведінки споживача у побудові процесу виробництва та розробці маркетингової стратегії. Практичне значення отриманих результатів. Виходячи з цього можна зробити висновок, що спираючись на результати дослідження поведінки споживачів, компанія зможе значно покращити процес виробництва. Практична цінність дослідження полягає в тому, що підприємство на основі результатів анкетування може відносно передбачити поведінку покупця в певних ситуаціях і відповідно до цього розробити вдалу рекламну кампанію та регулювати обсяги виробництва того чи іншого товару, що може суттєво вплинути на дохід підприємства.

Посилання

Lozhkin, H. V., Komarovska, V. L., Voleniuk, N. Yu. (2008). Economic psychology [Ekonomichna psykholohiia]: textbook, 3rd ed., Kyiv, 464 p.

Bazylevych, V. D., Bazylevych, K. S., Ihnatiuk, A. I., Slukhai, S. V. (2008). Microeconomics [Mikroekonomika]: textbook, Kyiv, 679 p.

Newmeyer, M. (2007). The best guide to ZAG branding [Naikrashchyi posibnyk z brendynhu ZAG]: trans. from Eng."Klub Simeinoho Dozvillia", 192 p.

Zozulov, A.V. (2011). Marketing [Marketynh]: textbook / pid red. S. A. Solntseva. K.: Znannia, 421 p.

Naumik, K. H. (2007). Economic psychology [Ekonomichna psykholohiia]: textbook. Kharkiv, 276 p.

Bondarchuk, T. L. (2016). Model of consumer behavior: theorists-methodological aspects [Model povedinky spozhyvacha: teoretyky-metodolohichni aspekty]. Global and national economic problems, No. 11, P. 3-7.

Official site of Apple Statistics: website, available at: https://www.businessofapps.com/data/apple-statistics/ (last accessed 02.09.2021).

MGN marketing agency. Showy consumption: herd effect or snobbery? [Pokazne spozhyvannya: stadnyy efekt abo snobizm?]: web site, available at: https://mgn.com.ua/en/pokaznoe-potreblenie-stadnyj-instinkt-ili-snobizm/ (last accessed 08.09.2021).

Pyndaik, R., Rabynfeld, D. (2011). Microeconomics [Mikroekonomika] / 5th ed., trans. from Eng. Kyiv, 608 p.

Bashnianyn, H. I., Zavialova, O. R. (2020). Microeconomic theory [Mikroekonomichna teoriia]: textbook, 3rd ed. Lviv, 391 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-14

Номер

Розділ

Статті