КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА ЯК ОСНОВНИЙ ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • Юрій Мирошниченко Харківський торговельно-економічний інститут Київського торговельно-економічного університету, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2021.26.66

Ключові слова:

корпоративна культура, торговельне підприємство, процесний підхід, бізнес-процес, реінжиніринг, модель

Анотація

УДК 33.005.95/.96; JEL Classification: М14

 

Мета: обґрунтування сутності корпоративної культури та розробка практичних рекомендацій по її формуванню на основі процесного підходу, як основного чинника сталого розвитку торгівельного підприємства. Відповідно до поставленої мети було визначено наступні завдання: проаналізувати підходи до трактування категорії «корпоративна культура», розробити модель бізнес-процесу управління формуванням та розвитком корпоративної культури  торговельного підприємства. Методика дослідження: для досягнення поставленої в роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: методи порівняння, систематизації та узагальнення, абстрактно-логічного аналізу. Системний підхід для авторського визначення терміну стосовно торговельного підприємства. Процесний підхід - до формування корпоративної культури з використанням реінжинірингу.  Результати: на основі аналізу наукових джерел встановлено сутність поняття «корпоративна культура». Виявлено основні підходи до визначення корпоративної культури та запропоновано авторське визначення даного терміну на основі процесного підходу стосовно торговельного підприємства. Розроблено модель бізнес-процесу управління формуванням і розвитком корпоративної культури торговельного підприємства та запропоновано напрями  її вдосконалення шляхом проведення реінжинірингу. Наукова новизна:  запропоновано модель бізнес-процесу формування корпоративної культури на підприємствах торгівлі та її розвитку шляхом проведення реінжинірингу,  яка на відміну від існуючих враховують специфіку  підприємств торговельних підприємств та сприятиме посиленню їх позицій на ринку в умовах нестабільності економічного становища в Україні. Практична значущість: практична значущість наукових результатів статті полягає в тому, що впровадження пропозицій розроблених за результатами дослідження, на торговельних підприємствах сприятиме підвищенню ефективності господарської діяльності в умовах нестабільності економічного становища в Україні

Посилання

Gold, K. (1982), Managing for Success: A Comparison of the Private and Public Sectors, Public Administration Review, Nov. – Dec, P. 568-575.

Williams, A., Dobson, P., Walters, M. (1993), Changing culture: New organizational approaches, London : Institute of Personnel Management, 235 p.

Eldridge, J., Crombie, A. (1974), A sociology of organization, London: Allen & Unwin, 232 p.

Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2006), Diagnosing and changing organizational culture: Based on the competing values framework, John Wiley & Sons.

Hoseus, M. and J. K. Liker (2008), Toyota Culture: The Heart and Soul of the Toyota Way, New York: Print Matters Inc.

Sathe, V. (1985), Culture and related corporate realiries, Richard D. Irvin, Inc.

Hofstede, G. (1991), Cultures and Organizations: Software of the Mind, London: McGraw–Hill, 550 p.

Harris, P. R., Moran, R. T. (1991), Managing cultural differences, Houston: Gulf Publishing Co, 231 p.

Smircich, L. (1983), Concepts of culture and organizational analysis. Administrative Science Quarterlv.

Shein, Е. Н. (1985), Organizational Cultureand Leadership: A dynamicview, San Fransisco, CA.: Jossey-Bass Inc.

Apostolyuk, O. (2007), Corporate culture as a tool for effective management of an enterprise in the promotion of competitiveness [Koporativnana kultura yak instrument efektivnogo menedgmentu pidpriemstva v pidvishenni yogo konkurentospromognosti], Economic Journal of the Lesya Ukrainka East European National University, available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/echcenu_2016_2_14.pdf.

Grishnova, О. А. (2008), Labor economics and social and labor relations, [Ekonomika praci ta socialno-trudovi vidnosini], training manual, Kiev, Knowledge. 535 p.

Voronkova, A. E. (2006), Corporations: management and culture [Korporacii: menegment ta kultura], in Voronkova A. E., Drogobich, Vimir, 403 p.

Pankova, O. V. (2010), «Corporate culture as a tool for constructive adaptation of the enterprise: methodological approaches» [«Korporativna kultura yak instrument konstruktivnoi adaptacii pidpriemstva:metodologichni pidxodi»], Modern social problems in measuring the sociology of management: Collection of scientific works of DonDUU, T.XI. Output 146, Donetsk: DonDUU, P. 283−288.

Apopiy, V. V., Michuk, I. V., Rebitskiy, V. M., Rudnitskiy, S. I., Xomyak, Y. M. (2005), Trade organization: training manual [Organizatsciya torgivli, pidrutchnik], 2 editions, revised, Kiev, Center for Educational Literature, 616 p.

Goloshubova, N. O. (2004), Trade organization: training manual [Organizatsciya torgivli, pidrutchnik], Kiev, Book, 560 p.

Blank, I. A. (2004), Trade management: training manual [Torgovii menedgment, pidrutchnik], Kiev, UFIMB, 408 p.

Mazaraki, A. A. (2014), Fundamentals of management: training manual for students [Osnovi menedgmenty: pidrutchnik dlya studentiv vishix navchalnix zakladiv], in. Mazaraki, A. A. Kharkiv, Folio, 846 p.

Chayka, G. P. (2005), Culture of business communication of the manager: training manual [Cultura dilovogo spilkuvannya menedgera: navchalnii posibnik], Kiev, Znannya, 442 p.

Ivachenko, A. I. (2015), «Process approach to management as a prerequisite for increasing the competitiveness of industrial enterprises» [«Procesnii pidxid do upravlinnya yak peredumova pidvichennya konkurentospromognosti promislovogo pidpriemstva»], Financial space, No 2 (18), available at: https://fp.cibs.ubs.edu.ua/index.php/fp/article/download/670/668/.

Hayet, G. L, Eskov, O. L (2008), Corporate culture [Koporativnanaya kultura], training manual, Kiev, 403 p.

Hammer, M., & Champy, J. (2003), Reengineering the corporation: a manifesto for business revolution, 1st HarperBusiness Essentials pbk. ed. New York: Harper Bu, 257 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-26

Номер

Розділ

Статті