ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ ПАРАДИГМИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2021.26.34Ключові слова:
наукова парадигма, державне регулювання, транспортна інфраструктура, інноваційний розвиток, інтелектуальний підхід, партнерський підхідАнотація
УДК 338.47; JEL Classification: R40
Мета дослідження полягає у формуванні нової наукової парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети у науковій роботі були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: методи узагальнення та абстрагування – для проведення аналізу тверджень законодавчого характеру щодо інноваційного розвитку транспортної інфраструктури; інтелектуальний і партнерський підходи до формування парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Результати дослідження. У статті проведений аналіз законодавчої бази щодо інноваційного розвитку транспортної інфраструктури України. На основі аналізу визначено, що діюча в Україні політика державного регулювання інноваційного розвитку характеризується хаотичністю та локальністю владних дій. Встановлено основні недоліки діючої наразі системи державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Враховуючи встановлені недоліки і пріоритети державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури була розроблена модель принципово нової наукової парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, що ґрунтується на конвергенції положень інтелектуального і партнерського підходів до модернізації управлінських технологій та передбачає якісну перебудову організаційно-управлінських процесів державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, формування реального і віртуального середовища взаємодії держави та бізнесу з метою реалізації інноваційних проєктів. Наукова новизна. Полягає у формуванні парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, що ґрунтується на конвергенції положень інтелектуального і партнерського підходів. Практичне значення отриманих результатів. Запропонована парадигма є теоретичним підґрунтям для розроблення положень щодо підвищення результативності державного регулювання у сфері забезпечення інноваційного розвитку транспортної інфраструктури.
Посилання
Tretiak, H. S., Blishchuk, K. M. (2011), State regulation of the economy and economic policy [Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky ta ekonomichna polityka: navchalnyi posibnyk], tutorial, Lviv: LRIDU NADU, 128 p.
Kara, N. I., Koretska, H. V., Kraivska, V. R. (2010), Current trends in the market of transport services [Suchasni tendentsii rozvytku rynku transportnykh posluh], Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, №o 6, P. 214–221.
Tkachenko, A. M. (2015), State regulation in the field of transport of foreign economic activity of Ukraine [Derzhavne rehuliuvannia u sferi transportnoho zabezpechennia zovnishnoekonomichnoi diialnosti Ukrainy], Doctor’s thesis, Kyiv, 32 p.
Khaletska, A. A. (2015), Improvement of state regulation of transport development in the context of simplification of foreign trade procedures [Udoskonalennia derzhavnoho rehuliuvannia rozvytku transportnoho zabezpechennia v konteksti sproshchennia protsedur zovnishnoi torhivli], Public administration and local self-government, №o 3 (26), P. 199–206.
Pavliuk, A. V. (2015), Identification of methods of state regulation of the market of road transport services in the region [Identyfikatsiia metodiv derzhavnoho rehuliuvannia rynku posluh avtomobilnoho transportu v rehioni], NAPA Bulletin, №o 4, P. 78–86.
Pohrebytskyi, M. L. (2007), State regulation of the market of transport services [Derzhavne rehuliuvannia rynku transportnykh posluh], Candidat’s thesis, Zaporizhzhia, 20 p.
Martynenko, V. M. (2003), Public administration: the path to a new paradigm (theory and methodology) [Derzhavne upravlinnia: shliakh do novoi paradyhmy (teoriia ta metodolohiia): monohrafiia], monograph, Kh.: Vyd-vo KharRI NADU «Mahistr», 220 p.
Laptiev, V. V. (1995), Problems of improving business legislation [Problemy udoskonaliuvannia pidpryiemnytskoho zakonodavstva], Legal regulation of business activity, № 5, P. 4–17.
Blank, I. A. (1995), Investment Management [Investitsionnyy menedzhment], K.: MP «ITEM» LTD, «Yunayted London Treyd Limited», 448 p.
The Government has approved the state strategy for regional development for 2021-2027 [Uriad zatverdyv derzhavnu stratehiiu rehionalnoho rozvytku na 2021-2027 roky], Center for Transport Strategies: website, available at: https://cfts.org.ua/news/2020/08/05/pravitelstvo_utverdilo_gosstrategiyu_regionalnogo_razvitiya_na_2021_2027_gody_60075 (last accessed 19.04.21).
What bill on the NCRT do MPs propose - interview with Oleksandr Skichko [Yakyi zakonoproekt pro NKRT proponuiut narodni deputaty - interviu z Oleksandrom Skichko], Center for Transport Strategies: website, available at: https://cfts.org.ua/articles/kakoy_ zakonoproekt_ob_nkrt_predlagayut_narodnye_ deputaty__intervyu_s_aleksandrom_skichko_1705 (last accessed 19.04.21).
Draft Law on the National Commission for State Regulation of Transport [Proekt Zakonu pro Natsionalnu komisiiu, shcho zdiisniuie derzhavne rehuliuvannia u sferi transportu], The Verkhovna Rada of Ukraine is an official web portal, available at: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69593 (last accessed 23.04.21).
Dmytriieva, O. I. (2019), State regulation of innovative development of transport infrastructure: the main factors of influence [Derzhavne rehuliuvannia innovatsiinoho rozvytku transportnoi infrastruktury: osnovni chynnyky vplyvu], Actual problems of economics, №o 7 (217), P. 65–77.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ЗГОДА НА ПУБЛІКАЦІЮ ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Автор, який веде переписку (далі автор) уповноважений співавторами підтвердити
наступне:
Я, ___________________________________________________________, підтверджую, що
(ПІБ автора - повністю)
представлена робота ________________________________________________________________
(ПІБ всіх авторів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(Назва статті)
- схвалена для публікації всіма співавторами;
- схвалена для публікації відповідальною установою, в якій вона виконана.
Автор поступається співзасновнику збірнику наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» Харківському національному автомобільно-дорожньому університету
ексклюзивними правами на цю Статтю.
Передача авторського права охоплює виключне право на оприлюднення, редагування, і поширення Статті необмеженим тиражом в будь-якому вигляді і форматі на будь-яких носіях інформації.
Авторське право на публікацію передається в момент прийняття редакцією рукопису «в друк».
Автор гарантує, що Стаття є оригінальною і не є копією будь-якої іншої роботи, не була раніше опублікована, а також, що права на її опублікування нікому не передавалися і він / вона уповноважений співавторами здійснити таку передачу.
Автор гарантує, що використання його авторських прав не спричинить порушення авторських прав будь-яких осіб або організацій, а також не приведе до розголошення секретних або конфіденційних відомостей.
Автор відповідальний за дану статтю і ставить підпис на заяві (згоду на публікацію) за всіх співавторів.
Автор зберігає за собою наступні права: використання Статті в оглядах, дисертаційних роботах, книгах, лекціях, виготовлення копій (включаючи електронні для особистого використання при умови, що копії не будуть використані для продажу або систематичного поширення).
Після отримання згоди на публікацію, підписаної автором, який веде переписку, зміни в авторстві або порядку зазначених імен співавторів прийматися не будуть.
Автор дає згоду (відповідно до Закону України «Про захист персональних даних») на оприлюднення інформації про його особисті дані (відомості про авторів) з метою забезпечення реалізації відносин у сфері науки.
* Редакція журналу може не розділяти точку зору авторів і не несе відповідальності за достовірність інформації. Редакція залишає за собою право редагувати тексти статей.
Підпис автора, що веде переписку ________________________ / ____________ / ____________
Прізвище Підпис Дата