ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ ПАРАДИГМИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ

Автор(и)

  • Оксана Дмитрієва Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2021.26.34

Ключові слова:

наукова парадигма, державне регулювання, транспортна інфраструктура, інноваційний розвиток, інтелектуальний підхід, партнерський підхід

Анотація

УДК 338.47; JEL Classification: R40

 

Мета дослідження полягає у формуванні нової наукової парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети у науковій роботі були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: методи узагальнення та абстрагування – для проведення аналізу  тверджень законодавчого характеру щодо інноваційного розвитку транспортної інфраструктури; інтелектуальний і партнерський підходи до формування парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Результати дослідження. У статті проведений аналіз  законодавчої бази щодо інноваційного розвитку транспортної інфраструктури України. На основі аналізу визначено, що діюча в Україні політика державного регулювання інноваційного розвитку характеризується хаотичністю та локальністю владних дій. Встановлено основні недоліки діючої наразі системи державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури. Враховуючи встановлені недоліки і пріоритети державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури була розроблена модель принципово нової наукової парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, що ґрунтується на конвергенції положень інтелектуального і партнерського підходів до модернізації управлінських технологій та передбачає якісну перебудову організаційно-управлінських процесів державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, формування реального і віртуального середовища взаємодії держави та бізнесу з метою реалізації інноваційних проєктів. Наукова новизна. Полягає у формуванні парадигми державного регулювання інноваційного розвитку транспортної інфраструктури, що ґрунтується на конвергенції положень інтелектуального і партнерського підходів. Практичне значення отриманих результатів. Запропонована парадигма є теоретичним підґрунтям для розроблення положень щодо підвищення результативності державного регулювання у сфері забезпечення інноваційного розвитку транспортної інфраструктури.

Посилання

Tretiak, H. S., Blishchuk, K. M. (2011), State regulation of the economy and economic policy [Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky ta ekonomichna polityka: navchalnyi posibnyk], tutorial, Lviv: LRIDU NADU, 128 p.

Kara, N. I., Koretska, H. V., Kraivska, V. R. (2010), Current trends in the market of transport services [Suchasni tendentsii rozvytku rynku transportnykh posluh], Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, №o 6, P. 214–221.

Tkachenko, A. M. (2015), State regulation in the field of transport of foreign economic activity of Ukraine [Derzhavne rehuliuvannia u sferi transportnoho zabezpechennia zovnishnoekonomichnoi diialnosti Ukrainy], Doctor’s thesis, Kyiv, 32 p.

Khaletska, A. A. (2015), Improvement of state regulation of transport development in the context of simplification of foreign trade procedures [Udoskonalennia derzhavnoho rehuliuvannia rozvytku transportnoho zabezpechennia v konteksti sproshchennia protsedur zovnishnoi torhivli], Public administration and local self-government, №o 3 (26), P. 199–206.

Pavliuk, A. V. (2015), Identification of methods of state regulation of the market of road transport services in the region [Identyfikatsiia metodiv derzhavnoho rehuliuvannia rynku posluh avtomobilnoho transportu v rehioni], NAPA Bulletin, №o 4, P. 78–86.

Pohrebytskyi, M. L. (2007), State regulation of the market of transport services [Derzhavne rehuliuvannia rynku transportnykh posluh], Candidat’s thesis, Zaporizhzhia, 20 p.

Martynenko, V. M. (2003), Public administration: the path to a new paradigm (theory and methodology) [Derzhavne upravlinnia: shliakh do novoi paradyhmy (teoriia ta metodolohiia): monohrafiia], monograph, Kh.: Vyd-vo KharRI NADU «Mahistr», 220 p.

Laptiev, V. V. (1995), Problems of improving business legislation [Problemy udoskonaliuvannia pidpryiemnytskoho zakonodavstva], Legal regulation of business activity, № 5, P. 4–17.

Blank, I. A. (1995), Investment Management [Investitsionnyy menedzhment], K.: MP «ITEM» LTD, «Yunayted London Treyd Limited», 448 p.

The Government has approved the state strategy for regional development for 2021-2027 [Uriad zatverdyv derzhavnu stratehiiu rehionalnoho rozvytku na 2021-2027 roky], Center for Transport Strategies: website, available at: https://cfts.org.ua/news/2020/08/05/pravitelstvo_utverdilo_gosstrategiyu_regionalnogo_razvitiya_na_2021_2027_gody_60075 (last accessed 19.04.21).

What bill on the NCRT do MPs propose - interview with Oleksandr Skichko [Yakyi zakonoproekt pro NKRT proponuiut narodni deputaty - interviu z Oleksandrom Skichko], Center for Transport Strategies: website, available at: https://cfts.org.ua/articles/kakoy_ zakonoproekt_ob_nkrt_predlagayut_narodnye_ deputaty__intervyu_s_aleksandrom_skichko_1705 (last accessed 19.04.21).

Draft Law on the National Commission for State Regulation of Transport [Proekt Zakonu pro Natsionalnu komisiiu, shcho zdiisniuie derzhavne rehuliuvannia u sferi transportu], The Verkhovna Rada of Ukraine is an official web portal, available at: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=69593 (last accessed 23.04.21).

Dmytriieva, O. I. (2019), State regulation of innovative development of transport infrastructure: the main factors of influence [Derzhavne rehuliuvannia innovatsiinoho rozvytku transportnoi infrastruktury: osnovni chynnyky vplyvu], Actual problems of economics, №o 7 (217), P. 65–77.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-26

Номер

Розділ

Статті