ВИЗНАЧЕННЯ ПРИХИЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ ДО НАДАВАЧІВ ПОСЛУГ НА ПРИКЛАДІ АПТЕЧНИХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.25.0.48Ключові слова:
поведінка споживачів, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичне обслуговування, оцінювання аптеки, сприйняття іміджу, прихильність споживачівАнотація
УДК 339.133.017; JEL Classification: D12, M31
Мета: аналіз і моделювання вибору аптек покупцями, зокрема, прихильності різних сегментів потенційних покупців до певного аптечного закладу, що передбачає попереднє сегментування покупців аптек, виділення типів відвідувачів і аналіз особливості їх вимог з одного боку, та рівня і параметрів сервісів, що надають певні аптеки, з іншого. Методика дослідження: експертні дослідження, сегментація відвідувачів аптечних закладів, комп’ютерне моделювання. Результати дослідження: визначено потенційну прихильність різних сегментів покупців до аптечних закладів, яку розраховано на основі суміщення вимог різних груп споживачів до рівня складових обслуговування та можливостей надання бажаного рівня сервісу кожною з розглянутих аптек. Наукова новизна: запропоновано оригінальний підхід та розроблено відповідну комп'ютерну програму і проведено чисельні розрахунки в ній, котрі дозволяють досить повно і об'єктивно відобразити багатокритеріальні вимоги і критерії оцінки з боку різних груп потенційних покупців лікарських засобів та продукції фармацевтичного асортименту і призначення, виявити схильність їх до тих чи інших аптек, що конкурують на роздрібному фармацевтичному ринку, засновану на забезпеченні останніми певного, необхідного споживачам, рівня вимог та умов обслуговування. Практична значущість: надано практичний, простий та достовірний інструментарій, що дозволяє аптечним закладам визначити коло своїх потенційних покупців і здійснювати цілеспрямовану маркетингову політику, націлену на них, і, з іншого боку, встановити слабкі місця, недоліки за окремими критеріями, усунення яких дозволить залучити інші сегменти клієнтів, а також визначити найближчих конкурентів для різних сегментів.
Посилання
Bolos, L., Lagerkvist, C., Rodolfo, M. (2019), Consumer choice and food waste: can nudging help?, Choices: The Magazine of Food, Farm, and Resource Issues, Vol. 34(1), P. 23-39.
Haggag, K., Pope, D., Bryant, K., Bos, M. (2019), Attribution bias in consumer choice, Review of Economic Studies, Vol. 86(5), P. 2136−2183.
Huettner, F., Boyacı, T., Akçay, Y. (2019), Consumer choice under limited attention when alternatives have different information costs, Operations Research, Vol. 67(3), P. 671−699.
Huseynov, S., Kassas, B., Segovia, M., Palma, M. (2019), Incorporating biometric data in models of consumer choice, Applied Economics, Vol. 51(14), P. 1514−1531.
Gurau, C. (2005), Pharmaceutical marketing on the Internet: marketing techniques and customer profile, The Journal of Consumer Marketing, Vol. 22, No. 7, P. 421−439.
Kevrekidis, D., Minarikova, D., Markos, A., Malovecka, I., Minarik, P. (2018), Community pharmacy customer segmentation based on factors influencing their selection of pharmacy and over-the-counter medicines, Saudi Pharmaceutical Journal, Vol. 26, Issue 1, P. 33−43.
Liu, J., Liao, X., Huang, W., Liao, X. (2019), Market segmentation: A multiple criteria approach combining preference analysis and segmentation decision, Omega, Vol. 83(C), P. 1−13.
Schommer, J., Gaither, C. (2014), A segmentation analysis for pharmacists' and patients' views of pharmacists' roles, Res. Social Adm. Pharm., Vol. 10 (3), P. 508−528.
Wiedmann, K., Hennigs, N., Pankalla, L., Kassubek, M., Seegebarth, B., Reeh, M. (2010), Online distribution of pharmaceuticals: investigating relations of consumers’ value perception, online shopping attitudes and behaviour in a epharmacy context, Journal of Customer Behaviour, Vol. 9, No. 2, P. 175−199.
Dorokhov, O., Dorokhova, L. (2009), Multicriterial models of drugs suppliers and manufacturers choice by pharmacies, International Journal of Advanced Statistics and IT&C for Economics and Life Sciences, Vol. 1, No. 2, P. 128−135.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ЗГОДА НА ПУБЛІКАЦІЮ ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Автор, який веде переписку (далі автор) уповноважений співавторами підтвердити
наступне:
Я, ___________________________________________________________, підтверджую, що
(ПІБ автора - повністю)
представлена робота ________________________________________________________________
(ПІБ всіх авторів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(Назва статті)
- схвалена для публікації всіма співавторами;
- схвалена для публікації відповідальною установою, в якій вона виконана.
Автор поступається співзасновнику збірнику наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» Харківському національному автомобільно-дорожньому університету
ексклюзивними правами на цю Статтю.
Передача авторського права охоплює виключне право на оприлюднення, редагування, і поширення Статті необмеженим тиражом в будь-якому вигляді і форматі на будь-яких носіях інформації.
Авторське право на публікацію передається в момент прийняття редакцією рукопису «в друк».
Автор гарантує, що Стаття є оригінальною і не є копією будь-якої іншої роботи, не була раніше опублікована, а також, що права на її опублікування нікому не передавалися і він / вона уповноважений співавторами здійснити таку передачу.
Автор гарантує, що використання його авторських прав не спричинить порушення авторських прав будь-яких осіб або організацій, а також не приведе до розголошення секретних або конфіденційних відомостей.
Автор відповідальний за дану статтю і ставить підпис на заяві (згоду на публікацію) за всіх співавторів.
Автор зберігає за собою наступні права: використання Статті в оглядах, дисертаційних роботах, книгах, лекціях, виготовлення копій (включаючи електронні для особистого використання при умови, що копії не будуть використані для продажу або систематичного поширення).
Після отримання згоди на публікацію, підписаної автором, який веде переписку, зміни в авторстві або порядку зазначених імен співавторів прийматися не будуть.
Автор дає згоду (відповідно до Закону України «Про захист персональних даних») на оприлюднення інформації про його особисті дані (відомості про авторів) з метою забезпечення реалізації відносин у сфері науки.
* Редакція журналу може не розділяти точку зору авторів і не несе відповідальності за достовірність інформації. Редакція залишає за собою право редагувати тексти статей.
Підпис автора, що веде переписку ________________________ / ____________ / ____________
Прізвище Підпис Дата