ВИЗНАЧЕННЯ ПРИХИЛЬНОСТІ СПОЖИВАЧІВ ДО НАДАВАЧІВ ПОСЛУГ НА ПРИКЛАДІ АПТЕЧНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Liudmyla Dorokhova Національний фармацевтичний університет, Україна
  • Volodymyr Malyi Національний фармацевтичний університет, Україна
  • Olena Piven Національний фармацевтичний університет, Україна
  • Oleksandr Dorokhov Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.25.0.48

Ключові слова:

поведінка споживачів, фармацевтичний маркетинг, фармацевтичне обслуговування, оцінювання аптеки, сприйняття іміджу, прихильність споживачів

Анотація

УДК 339.133.017; JEL Classification: D12, M31

 

Мета: аналіз і моделювання вибору аптек покупцями, зокрема, прихильності різних сегментів потенційних покупців до певного аптечного закладу, що передбачає попереднє сегментування покупців аптек, виділення типів відвідувачів і аналіз особливості їх вимог з одного боку, та рівня і параметрів сервісів, що надають певні аптеки, з іншого. Методика дослідження: експертні дослідження, сегментація відвідувачів аптечних закладів, комп’ютерне моделювання. Результати дослідження: визначено потенційну прихильність різних сегментів покупців до аптечних закладів, яку розраховано на основі суміщення вимог різних груп споживачів до рівня складових обслуговування та можливостей надання бажаного рівня сервісу кожною з розглянутих аптек. Наукова новизна: запропоновано оригінальний підхід та розроблено відповідну комп'ютерну програму і проведено чисельні розрахунки в ній, котрі дозволяють досить повно і об'єктивно відобразити багатокритеріальні вимоги і критерії оцінки з боку різних груп потенційних покупців лікарських засобів та продукції фармацевтичного асортименту і призначення, виявити схильність їх до тих чи інших аптек, що конкурують на роздрібному фармацевтичному ринку, засновану на забезпеченні останніми певного, необхідного споживачам, рівня вимог та умов обслуговування. Практична значущість: надано практичний, простий та достовірний інструментарій, що дозволяє аптечним закладам визначити коло своїх потенційних покупців і здійснювати цілеспрямовану маркетингову політику, націлену на них, і, з іншого боку, встановити слабкі місця, недоліки за окремими критеріями, усунення яких дозволить залучити інші сегменти клієнтів, а також визначити найближчих конкурентів для різних сегментів.

Посилання

Bolos, L., Lagerkvist, C., Rodolfo, M. (2019), Consumer choice and food waste: can nudging help?, Choices: The Magazine of Food, Farm, and Resource Issues, Vol. 34(1), P. 23-39.

Haggag, K., Pope, D., Bryant, K., Bos, M. (2019), Attribution bias in consumer choice, Review of Economic Studies, Vol. 86(5), P. 2136−2183.

Huettner, F., Boyacı, T., Akçay, Y. (2019), Consumer choice under limited attention when alternatives have different information costs, Operations Research, Vol. 67(3), P. 671−699.

Huseynov, S., Kassas, B., Segovia, M., Palma, M. (2019), Incorporating biometric data in models of consumer choice, Applied Economics, Vol. 51(14), P. 1514−1531.

Gurau, C. (2005), Pharmaceutical marketing on the Internet: marketing techniques and customer profile, The Journal of Consumer Marketing, Vol. 22, No. 7, P. 421−439.

Kevrekidis, D., Minarikova, D., Markos, A., Malovecka, I., Minarik, P. (2018), Community pharmacy customer segmentation based on factors influencing their selection of pharmacy and over-the-counter medicines, Saudi Pharmaceutical Journal, Vol. 26, Issue 1, P. 33−43.

Liu, J., Liao, X., Huang, W., Liao, X. (2019), Market segmentation: A multiple criteria approach combining preference analysis and segmentation decision, Omega, Vol. 83(C), P. 1−13.

Schommer, J., Gaither, C. (2014), A segmentation analysis for pharmacists' and patients' views of pharmacists' roles, Res. Social Adm. Pharm., Vol. 10 (3), P. 508−528.

Wiedmann, K., Hennigs, N., Pankalla, L., Kassubek, M., Seegebarth, B., Reeh, M. (2010), Online distribution of pharmaceuticals: investigating relations of consumers’ value perception, online shopping attitudes and behaviour in a epharmacy context, Journal of Customer Behaviour, Vol. 9, No. 2, P. 175−199.

Dorokhov, O., Dorokhova, L. (2009), Multicriterial models of drugs suppliers and manufacturers choice by pharmacies, International Journal of Advanced Statistics and IT&C for Economics and Life Sciences, Vol. 1, No. 2, P. 128−135.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-11

Номер

Розділ

Статті