АНАЛІТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ВИМІРЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.24.0.214Ключові слова:
інформаційно-комунікаційний потенціал, оцінювання, методологічний підхід, методичний інструментарій, ситуація, управління, ситуаційне управління, підприємство, інформаційна економікаАнотація
УДК 338.43:658.01;JEL Classification: M 21; O12
Мета дослідження полягала у розробленні методологічного підходу щодо оцінювання інформаційно-комунікаційного потенціалу підприємства з урахуванням ситуації функціонування або її зміни, уточнення аспектів, потребуючих поліпшення, та встановлення положень теоретичного базису проблеми дослідження. Методика дослідження. Результати отримані за рахунок застосування методів: індукції і дедукції – при побудові методологічних основ оцінювання; аналітичних порівнянь і аналогій – при розробленні методичних засад оцінювання; абстракції – при визначенні сутності категорій «потенціал ситуації», «інформаційно-комунікаційне середовище». Результати. Сформовано методологічний підхід щодо оцінювання інформаційно-комунікаційного потенціалу підприємства в умовах мінливості ситуацій функціонування. Уточнено аналітичний інструментарій вимірювання інформаційно-комунікаційного потенціалу підприємства за ситуаційними перевагами та перешкодами. Удосконалено понятійно-категоріальний апарат теорії управління потенціалом. Наукова новизна. Запропоновано методологічний підхід щодо оцінювання інформаційно-комунікаційного потенціалу промислового підприємства в умовах мінливості ситуацій функціонування, який базується на поєднанні методів і параметрів, що, на відміну від існуючих, враховує ситуаційні переваги і перешкоди функціонування та дозволяє адекватно реагувати на зміни зовнішнього середовища. Практична значущість. Результати дослідження можуть бути запропоновані для впровадження на промислових підприємствах; очікуваним ефектом може бути підвищення оперативності прийняття управлінських рішень в сфері управління інформаційно-комунікаційним потенціалом і стратегічним розвитком.
Посилання
Belovus, L. (2013), «Ukrainian information space: present and prospects» [Ukrayinskyy informatsiynyy prostir: sohodennya ta perspektyvy], Ukrainian information space, No. 1, Р. 188-191.
Tarasyuk, G. (2017), Management of economic entities in the conditions of international integration [Menedzhment subyektiv hospodaryuvannya v umovakh mizhnarodnoyi intehratsiyi], monograph, Zhytomyr, 448 p.
Polyanska, A. (2013), «The relevance of situational theories in managing the of industrial entities» [Aktualnist sytuatsiynykh teoriy v upravlinni subyektiv promyslovosti], IFNTUNG Scientific Bulletin, No. 1 (34), P. 209-216.
Azhaman, I. (2019), «Methodical approaches to the estimation of the level of development of potential of enterprise» [Metodychni pidkhody do otsinyuvannya rivnya rozvytku potentsialu pidpryyemstva], Effective economy, available at : http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/5_2019/7.pdf (last accessed 15.02.2020).
Bachevsky, B., Zablodskaya, I., Reshetnyak, O. (2009), Potential and enterprise development [Potentsial i rozvytok pidpryyemstva], Kyiv, 400 p.
Vakulchik, O., Drey, V. (2009), «Determination of the composition of qualitative characteristics of management information and their characteristics in the control system at the enterprise [Vyznachennya skladu yakisnykh kharakterystyk upravlinsʹkoyi informatsiyi ta yikh oznak v systemi kontrolinhu na pidpryyemstvi], Mechanisms of regulation of economy, Sumy, No. 4, Volume 1(43), P. 79-87.
McKee, L., Goroshanskaya, O. (2018), «A methodical toolkit for assessing the financial potential of an enterprise» [Metodychnyy instrumentariy otsinky finansovoho potentsialu pidpryyemstva], Business Inform, No. 5, P. 372-377.
Krasnokutskaya, N. (2010), «Methodological bases of estimation of realization of potential of the enterprise» [Metodolohichni osnovy otsinyuvannya realizatsiyi potentsialu pidpryyemstva], Academic Review, No. 1, P. 67-72.
Golovkova, L. (2007), «Methodological problems of measuring enterprise information potential» [Metodolohichni problemy vymiryuvannya informatsiynoho potentsialu pidpryyemstva], Economy and the state, No. 4, P. 37-39.
Maslak, O., Bezruchko, O. (2013), «Features of estimation of economic potential of enterprise under conditions of cyclic fluctuations» [Osoblyvosti otsinyuvannya ekonomichnoho potentsialu pidpryyemstva v umovakh tsyklichnykh kolyvan], Bulletin of socio-economic research, No. 1(48), P. 121-127.
Rzaeva, T. (2014), «Approaches to the estimation of the enterprise potential: their advantages and disadvantages» [Pidkhody do otsinky potentsialu pidpryyemstva: yikh perevahy ta nedoliky], Bulletin of Khmelnitsky National University, No. 3(3), Р. 150-155.
Turilo, A. (2014), «Potential of the enterprise: essence and methodological approaches to definition» [Potentsial pidpryyemstva: sutnistʹ ta metodolohichni pidkhody do vyznachennya], Economic Bulletin, No. 3, P. 65-71.
Bugay, V., Gorbunova, A., Klyueva, Y. (2017), «Theoretical bases of formation of information potential of the enterprise» [Teoretychni osnovy formuvannya informatsiynoho potentsialu pidpryyemstva], Bulletin of Zaporizhzhya National University. Economic sciences, No. 3(1), Р. 27-33.
Voronkova, A., Pogorelov, Y. (2009), «Potential of the enterprise as a basis for its development» [Potentsial pidpryyemstva yak osnova yoho dovhostrokovoho rozvytku], Current problems of the economy, No. 4, P. 33-35.
Sukhai, A., Yaremko, I. (2009), «Conceptual approaches to the formation and evaluation of potential» [Kontseptualni pidkhody do formuvannya y otsinuvannya potentsialom], Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, No. 19, Р. 233-238.
Fedonin, O., Repina, I., Oleksyuk, I. (2005), Potential of enterprise: formation and evaluation [Potentsial pidpryyemstva: formuvannya ta otsinka], monograph, Kyiv, 216 p.
Harro, von Senger (2004), 36 strategies for managers [36 stratagem dlya menedzherov], Kharkov, 2009, 512 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ЗГОДА НА ПУБЛІКАЦІЮ ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Автор, який веде переписку (далі автор) уповноважений співавторами підтвердити
наступне:
Я, ___________________________________________________________, підтверджую, що
(ПІБ автора - повністю)
представлена робота ________________________________________________________________
(ПІБ всіх авторів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(Назва статті)
- схвалена для публікації всіма співавторами;
- схвалена для публікації відповідальною установою, в якій вона виконана.
Автор поступається співзасновнику збірнику наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» Харківському національному автомобільно-дорожньому університету
ексклюзивними правами на цю Статтю.
Передача авторського права охоплює виключне право на оприлюднення, редагування, і поширення Статті необмеженим тиражом в будь-якому вигляді і форматі на будь-яких носіях інформації.
Авторське право на публікацію передається в момент прийняття редакцією рукопису «в друк».
Автор гарантує, що Стаття є оригінальною і не є копією будь-якої іншої роботи, не була раніше опублікована, а також, що права на її опублікування нікому не передавалися і він / вона уповноважений співавторами здійснити таку передачу.
Автор гарантує, що використання його авторських прав не спричинить порушення авторських прав будь-яких осіб або організацій, а також не приведе до розголошення секретних або конфіденційних відомостей.
Автор відповідальний за дану статтю і ставить підпис на заяві (згоду на публікацію) за всіх співавторів.
Автор зберігає за собою наступні права: використання Статті в оглядах, дисертаційних роботах, книгах, лекціях, виготовлення копій (включаючи електронні для особистого використання при умови, що копії не будуть використані для продажу або систематичного поширення).
Після отримання згоди на публікацію, підписаної автором, який веде переписку, зміни в авторстві або порядку зазначених імен співавторів прийматися не будуть.
Автор дає згоду (відповідно до Закону України «Про захист персональних даних») на оприлюднення інформації про його особисті дані (відомості про авторів) з метою забезпечення реалізації відносин у сфері науки.
* Редакція журналу може не розділяти точку зору авторів і не несе відповідальності за достовірність інформації. Редакція залишає за собою право редагувати тексти статей.
Підпис автора, що веде переписку ________________________ / ____________ / ____________
Прізвище Підпис Дата