АНАЛІЗ СТАНУ ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА РЕГІОНІВ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Anton Ryabev Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2220-3282

DOI:

https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.24.0.169

Ключові слова:

готельне господарство, розвиток туризму, регіони України, житлово-комунальне підприємство «хостел»

Анотація

         УДК 338.48; JEL Classification: L 830

 

            Мета. Виходячи з визначення невирішеності проблемного питання, необхідно визначити стан і динаміку розвитку готельного господарства регіонів України, як складової туристичної галузі, що дозволить виділити напрями перспективного розвитку готельного господарства в регіонах України. Результати дослідження. У статті здійснено дослідження стану та динаміки розвитку готельного господарства регіонів України за період 2010–2016 рр., на основі якого виявлено неоднорідність розвитку готельного господарства по регіонах України та визначено, що загальна тенденція спрямована у бік зменшення кількості готелів та аналогічних засобів розміщення. Окрім цього, було виявлено зменшення розміру інвестицій з 2010 року по 2016 рік майже на 58%. Зменшення кількості готелів та аналогічних засобів розміщення та інвестицій на їх створення та розвиток було пов’язано зі зменшенням кількості туристів, що, відповідно, негативно відбилося на загальному стані туристичної індустрії України. Практична значущість. У якості вирішення визначеної проблеми було запропоновано зробити акцент на створенні мережі спеціалізованих малих сімейних готелів і пансіонатів на природі, що дозволить пожвавити рекреаційний напрям туризму. Також було запропоновано створити спеціалізоване державне житлово-комунальне підприємство типу «хостел», діяльність якого повинна бути спрямована на надання «бюджетних» місць подорожуючим «бекпекерам» як у межах країни, так і для іноземних туристів, серед яких як раз і популярні такі готелі. Запропоновані заходи дозволять створити збалансований ринок готельного господарства та готельних послуг в межах регіонів України (не лише середньої та вищої цінової категорій, але й «бюджетної»), що, своєю чергою, приведе до стимулювання національного та міжнародного в’їзного туризму.

Біографія автора

Anton Ryabev, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

доцент кафедри туризму і готельного господарства

Посилання

DSTU 4268: 2003 "Tourist services. Accommodation facilities. General requirements"[DSTU 4268:2003 „Poslugi turistichni. Zakladi rozmischuvannya. Zagalni vimogi”], available at: http://dbn.co.ua/load/normativy/dstu/5-1-0-941. (last accessed 13.02.2020).

Regions of Ukraine ”2016. Part II [„Regioni Ukrayini” 2016 rik. Chastina II], available at: http://www.ukrstat.gov.ua. (last accessed 13.02.2020).

Malska, M. P., Rutinskiy, M. Y. and Pankiv, N. M. (2008), Tourism internationally and nationally. History and modernity: monograph [Turizm u mizhnarodnomu i natsionalnomu vimirah. Istoriya i suchasnist : monografIya], Lviv: Ed. center of LNU, 360 р.

Buntova, N. V. (2012), Staffing of the tourism industry with international experience [Kadrove zabezpechennya galuzi turizmu z urahuvannyam mizhnarodnogo dosvidu], available at: http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/11786 (last accessed 13.02.2020).

Marhonos, S. M. and Turlo, N. P. (2012), “Tourism as a factor in increasing the investment attractiveness of the region”nu [Turistichna sfera yak faktor pidvischennya investitsiynoyi privablivosti regio], Economy. Management. Innovations, No.1, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2012_1_30 (last accessed 13.02.2020).

Postirukh, O. (2017), Mastercard named the world's most visited cities in 2017 [Kompaniia Mastercard nazvala naibilsh vidviduvani mista svitu u 2017], available at: https://newsroom.mastercard.com/eu/uk/news-briefs/mastercard-nazvala-naibilsh-vidviduvani-mista.

The World Tourism Organization (UNWTO), available at: www.unwto.org (last accessed 13.02.2020)

The Green Key organization, available at: http://www.greenkey.global (last accessed 13.02.2020).

Tkachenko, T. I. (2009), Sustainable development of tourism: theory, methodology, business realities [Staliy rozvitok turizmu: teoriya, metodologiya, realiyi biznesu], К.: Київ. nat. trade and economy un-t, 463 р.

Tkachenko, T. I., Melnichenko, S. V., Boyko, M. G. and oth. (2010), Strategic development of tourism business [Strategichniy rozvitok turistichnogo biznesu], in Mazaraki A. A. (ed.), К.: Київ. nat. trade and economy un-t, 596 р.

Mohn, T. (2013), Travel Boom: Young Tourists Spent $217 Billion Last Year, More Growth Than Any Other Group., available at: https://www.forbes.com/sites/tanyamohn/2013/10/07/the-new-young-traveler-boom/#7ee5d7cc4ff1 (last accessed 13.02.2020).

Ryabev, A. A. (2015), „The Consumer market demand research on example of hotel services” [“Doslidzhennya rinku spozhivchogo popitu na prikladiI gotelnih poslug”], Problems and Perspectives of Entrepreneurship Development, No. 3 (1), P. 31-35.

Ryabev, A. A. (2016), “Hotel and hostel networks: consumer demand research”[“Gotelni ta hostelni merezhi: doslidzhennya spozhivchogo popitu”], Problems and Perspectives of Entrepreneurship Development, No. 2 (13), part 1, P. 94-101.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті