DOI: https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.24.0.150

ОСОБЛИВОСТІ ПРАКТИЧНОГО ЗАСТОСУВАННЯ РІЗНИХ СТИЛІВ МЕНЕДЖМЕНТУ

Georgiy Poyasnik

Анотація


УДК  658.3; JEL Classification: М 120

 Мета. Метою даного дослідження є детальний розгляд і вивчення різних стилів менеджменту, виявлення їх переваг та недоліків, а також визначення оптимального стилю управління для сучасного підприємства. Методика дослідження. Методичною основою роботи є наукові праці видатних вчених і матеріали періодичних видань. У роботі використано метод аналізу та синтезу при дослідженні авторитарного, демократичного та ліберального стилів управління, їх переваг і недоліків. Результати. В роботі розглянуті різні стилі менеджменту: авторитарний стиль – менеджмент, трохи схожий з диктатурою; ліберальний стиль – менеджмент, у якому керівництво майже не втручається в роботу співробітників, надаючи їм практично повну автономію у виконанні роботи та виборі завдань; демократичний стиль – менеджмент, у якому керівництво підрозділом виконується колегіально за участю самих співробітників. Проведено аналіз кожного зі стилів управління з визначенням їх позитивних і негативних сторін. Визначено відповідності різних стилів менеджменту певним господарським ситуаціям. Наукова новизна. Розглянуті три стилі управління є ефективними для різних підрозділів підприємства та вирішення різних виробничих проблем, де найважливіше завдання керівника полягає у виборі такого стилю управління, який надасть максимальний ефект для працівника та роботодавця. Практична значущість. Отримані результати дослідження дозволяють встановити такі взаємовідносини  між керівником і підлеглими, де керівник повинен себе вести так, щоб в залежності від ситуації, яка складається на виробництві, їхні відносини мали максимальну продуктивність в діяльності підприємства.

Ключові слова


менеджмент; стиль управління; керівник; підлеглий; розвиток; ефективність

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Mocheryn, S. V. (2002), Economic Encyclopedia: Three volumes. V. 3 [Ekonomichna entsyklopediia: U tr'okh tomakh. T. 3], К.: Publishing Center "Academy", 952 р.

Gendik, B., Kochetova, V. (2013), Fundamentals of personnel management. [Osnovy upravlenija personalom], St. Petersburg: Peter, 180 р.

Levin, K. (2000), Resolution of social conflicts [Razreshenie social'nyh konfliktov], St. Petersburg: Speech, 408 р.

Bossidy, L., Charan, R. (2012), The Discipline of Getting Things Done [Ispolnenie. Sistema dostizheniya tseley], M.: “Alpina Publisher”, 328 p.

Ulrich, D. (2007), Effective HR management: the new role of an HR manager in an organization [Jeffektivnoe upravlenie personalom: novaja rol' HR-menedzhera v organizacii], М.: "Publishing House" Williams", 304 p.

Blake, R. R., Mouton, J. S. (1990), Scientific management methods. [Nauchnye metody upravlenija], K., 180 p.

Dyatlov, V. A., Kibanov, A. Ya., Odegov, Yu. G., Pikhalo, V. T. (2000), Human Resources [Upravlenie personalom], Textbook, M.: Publishing. Center "Academy", 452 р.

Gorbunov, O. D. (2011), Organizational structures of the enterprise management system [Organizacionnye struktury sistemy menedzhmenta predprijatija], M.: Laboratory Books, 163 р.

Vesnin, V. R. (2004), Management: a textbook [Menedzhment: uchebnik], M.: Prospect, 504 р.

Pugachev, V. P. (2002), Organization personnel management: a textbook [Rukovodstvo personalom organizacii: uchebnik], M.: Aspect Press, 279 р.