DOI: https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2020.24.0.24

ОСНОВНІ МЕТОДИКИ МЕТОДОЛОГІЇ

Vasil Babailov, Yaroslava Levchenko

Анотація


УДК 330.8; JEL Classification: B40

 

Дослідження будь-якої сфери діяльності має свої, властиві тільки йому мету і основні методики його досягнення. Так, мета економіки – організація вартості – реалізується за допомогою методик економічного аналізу та синтезу, економіко-математичних моделей і інших. Саме основні методики перетворюють цілі в результати. Однак до сих пір не проведена чітка класифікація основних методик за сферами діяльності (економіці, інженерії, адміністрації, маркетингу, підприємництва, філософії, методології та іншим). Невирішеність даної проблеми ускладнює вибір основних методик в реальній дослідницькій практиці. Особливо актуальною стає організація класу основних методик самої методології, так як саме методологія визначає організацію методик всіх інших сфер діяльності. До того ж роль методології буде тільки зростати. Метою даної публікації і стало визначення класу основних методик методології. Для її досягнення були поставлені задачі: встановлення переліку всіх існуючих на сьогодні методик і їх класів; виключення з цього переліку методик, які не застосовуються для розробки самих методик (основних методик методології); визначення класу основних методик методології; узагальнення отриманих результатів. Методики дослідження: огляд літературних джерел, 2С70, ВЕО, історично-логічного, індукція-дедукція, теорія методу Бабайлова. Результати: доведено, що до класу основних методик методології необхідно відносити ідею; гіпотезу; концепцію; приватну теорію; основну теорію; науку. Наукова новизна: вперше визначено клас основних методик методології. Практична значимість: визначення класу основних методик методології та їх інтерпретація підвищить ефективність методології та методології педагогіки вищої освіти, зокрема.


Ключові слова


мета; кошти; результати; методики; методологія; клас; сфера діяльності; фундаментальні, експериментальні, прикладні дослідження

Повний текст:

PDF

Посилання


Hardy, M. (2016), I know what I like and I like what I know, Epistemology in practice and theory and practice again, Р. 762-778.

About the methodology of higher education pedagogy [O metodologii pedagogiki vysshej shkoly], available at: https://cyberleninka.ru/article/n/o-metodologii-pedagogiki-vysshey-shkoly (last accessed 12.02.2020)

Lystbæk, C. Towards Evidence-Reflected Practice: Paradigms as Heuristics in Business Research, available at: http://ezproxy.lib.ucalgary.ca/login?url=https://search-proquest-com.ezproxy.lib.ucalgary.ca/docview/2088045441?accountid=9838 (last accessed 12.02.2020)

Bartenev, S. A. (1996), Economic theories and schools (history and modernity) [Ekonomicheskie teorii i shkoly (istoriya i sovremennost)] : kurs lekcij. M.: BEK, 352 p.

Social economics [Socialnaya ekonomika], available at: http://econominfo.ru/view-article.php?id=51 (last accessed 02.02.2020)

Babajlov, V. K. (2019), Research methodology [Metodologiya naukovih doslidzhen], FOP Brovin O.V., 150 p.

Kaushik, V., Walsh, C. (2019), Pragmatism as a research paradigm and its implications for social work research, available at: https://cutt.ly/NrcOkaE (last accessed 12.02.2020)

Babajlov, V. K. (2012), Induction and deduction [Indukciya i dedukciya], Biznes-Inform, No 10, P. 285-287.

Babajlov, V. K. (2011), Method theory [Teoriya metoda] : monografiya, Harkiv: KhNADU, 232 р.

Kouz Ronald, available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/Коуз,_Рональд (last accessed 10.02.2020)

Smith, A. (2010), On the wealth of peoples [O bogatstve narodov], AST Moscow, 188 p.