DOI: https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2019.23.0.148

ПЛАНУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ЗМІН В УМОВАХ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА

Natalia Muromets, Natalia Kurilova

Анотація


УДК 658.018 (045); JEL Classification: M 100


Мета: удосконалення підходів до планування та розробки стратегії змін у ситуації проведення підприємством інноваційної політики. Методика дослідження: Вивчення методичних і теоретичних аспектів розробки стратегії змін в умовах впровадження інновацій на підприємстві за даними спеціалізованої літератури. Результати дослідження. У статті розглянуто такі поняття як старатегія підприємства, інноваційна політика та стратегія змін, пов'язана з інноваціями. В результаті дослідження обґрунтовано взаємозв'язок між загальною стратегією підприємства та інноваційної стртегией. У сттратье показано вплив змін на діяльність підприємства, на його тсртагеию, зокрема вплив впровадження інновацій. Виділено риси та принципи стратегія змін в умовах інноваційного розвитку підприємства. Основну увагу приділяється процесу планування проведення стратегічних змін, що проводяться на підприємстві, в умовах здійснення інноваційної політики. Так обґрунтовано основні етапи процесу розробки стратегічного плану впровадження інноваційних змін. Виділено структуру розробки стратегічного і тактичного план впровадження змін при інноваційному розвитку підприємства. Наукова новизна: виділені принципи успішного управління інноваційними змінами на сучасних підприємствах; обґрунтований план заходів щодо впровадження стратегії зміни в рамках інноваційної політики підприємства; запропоновано підходи щодо удосконалення процесу планування інноваційних змін, що сприятиме успішному і своєчасному виявленню опору змінам на підприємстві. Практична значимість. Практична значущість наукових результатів статті полягає в тому, що впровадження пропозицій, розроблених за результатами дослідження, сприятиме підвищенню ефективності впровадження та управління змінами на підприємстві за рахунок підвищення обізнаності, знань і мотивації співробітників в сфері інноваційної політики підприємства.


Ключові слова


стратегічні зміни; планування змін; інноваційна політика підприємства

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Адизес И. Управление жизненным циклом корпорации. Санкт- Петербург, 2011. 384 с.

Ашмарина С. А. , Герасимов Б. Н. Управление изменениями : учеб. пособие / под ред. С. А. Ашмарина. Москва, 2011. 128 с.

Ковальов В. М., Яковлева Ю. В. Интегральная оценка методов экономического управления предприятиями и персоналом. Вестник Бердянского ун-та менеджмента и бизнеса. 2012. № 2(18). С. 84-88.

Коэн Д. С. Суть перемен: путеводитель. Инструменты и тактика руководства преобразованиями в компании. Москва, 2007. 320 с.

Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент : учеб. пособие для вузов. Москва, 2000. 375 с.

Отенко В. И., Гронь О. В. Стратегические изменения на предприятии: сущность, виды, инструментарий. БизнесИнформ. 2011. № 8. С. 204-207.

Подольчак Н., Стецив С. Формирование и использование типичных изменений на этапах ЖЦП. Вестник ТНЕУ. 2011. № 4. С. 84-94.

Старик Р. Я. Управление изменениями как фактор укрепления рыночной позиции предприятия. Научный вестник НЛТУ Украины. 2011. Вып. 14. С. 297-303.

Усик С. П. Выбор стратегии развития с учётом степени готовности предприятия к стратегическим изменениям. Актуальные проблемы экономики. 2009. № 6 (96). С. 142-151.

Хамэл Г. Стратегическая гибкость. Санкт- Петербург, 2005. 384 с.

References

Adizes, I. (2011), Life cycle Management of the Corporation [Upravlenie zhiznennym tsiklom korporatsii], St. Petersburg, 384 p.

Ashmarina, S. A., Gerasimov, B. N. (2011), Change management : textbook. the allowance / under the editorship of S. A. Ashmarina [Upravlenie izmeneniyami : ucheb. posobie / pod red. S. A. Ashmarina], Moscow, 128 p.

Kovalov, V. M., Yakovleva, Yu. V. (2012), Integrated assessment of methods of economic management of enterprises and personnel [Integral'naya otsenka metodov ekonomicheskogo upravleniya predpriyatiyami i personalom], Bulletin of Berdyansk University of management and business, No 2 (18), P. 84-88.

Cohen, D. S. (2007), The essence of change: a guide. Tools and tactics of change management in the company [Sut' peremen: putevoditel'. Instrumenty i taktika rukovodstva preobrazovaniyami v kompanii], Moscow, 320 p.

Lukinov, A. N. (2000), Strategic management : textbook benefit for universities [Strategicheskiy menedzhment : ucheb. posob. dlya vuzov], Moscow, 375 p.

Otenko, V. I., Gron, O. V. (2011), Strategic changes at the enterprise: essence, types, tools [Strategicheskie izmeneniya na predpriyatii: sushchnost', vidy, instrumentariy], Business Inform, No. 8, P. 204-207.

Podolchak, N., Stec, S. (2014), Formation and use of typical changes in stages JCP [Formirovanie i ispol'zovanie tipichnykh izmeneniy na etapakh ZhTsP], Bulletin of TNEU, No. 4, P. 84-94.

Starik, R. J. (2013), Change management as a factor of strengthening the market position of the enterprise [Upravlenie izmeneniyami kak faktor ukrepleniya rynochnoy pozitsii predpriyatiya], Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine, Issue 14, P. 297-303.

Usyk, S. P. (2009), Choice of development strategy taking into account the degree of readiness of the enterprise for strategic changes [Vybor strategii razvitiya s uchetom stepeni gotovnosti predpriyatiya k strategicheskim izmeneniyam], Actual problems of economy, No. 6 (96), P. 142-151.

Hamel, G. (2015), Strategic flexibility [Strategicheskaya gibkost'], St. Petersburg, 384 p.