ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ КОРПОРАТИВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ, ЯК ФАКТОРА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.30977/PPB.2226-8820.2018.21.0.55Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, конкурентоспроможність, фактори конкурентоспроможності, конкурентні переваги, економічний спадАнотація
УДК 304.44; JEL Classification: M14
Метою роботи є теоретико-методологічне обгрунтування шляхів розвитку корпоративної соціальної відповідальності, як фактора конкурентоспроможності. Предметом роботи є наукові підходи та економічний інструментарій корпоративної соціальної відповідальності, як фактора конкурентоспроможності. Методика дослідження. Для досягнення поставленої мети в роботі були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи і прийоми дослідження: систематичний і порівняльний аналіз наукової літератури на основі методів порівняння, класифікації, систематизації та узагальнення; узагальнення результатів аналізу і логічна генерація висновків. Результати. Визначено, що питання корпоративної соціальної відповідальності як чинника конкурентоспроможності в умовах економічного спаду є важливим, актуальним і новим з точки зору наукових досліджень і практичного застосування. Вплив корпоративної соціальної відповідальності на конкурентоспроможність на мікрорівні в умовах економічного спаду недостатньо ретельно проаналізовано. Наукова новизна. Визначено шляхи розвитку корпоративної соціальної відповідальності, як фактора конкурентоспроможності, а саме: вивчення структури і закономірності розвитку концепції корпоративної соціальної відповідальності; розкриття оціночних припущень корпоративної соціальної відповідальності як чинника конкурентоспроможності; проведення практичного аналізу методів оцінки факторів конкурентоспроможності корпоративної соціальної відповідальності і можливостей його застосування на мікрорівні; формулювання методологічних принципів корпоративної соціальної відповідальності як чинника конкурентоспроможності для оцінки на мікрорівні. Практична значущість. Проведені дослідження довели наявність прогалин в досліджуваному напрямку і, виходячи з цього, були сформульовані шляхи розвитку корпоративної соціальної відповідальності, як фактора конкурентоспроможності, для застосування його на мікрорівні.Посилання
European Commission. Corporate Social Responsibility: a new definition, a new agenda for action. EC document : сайт. URL : http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-11-730_en.htm (дата обращения : 15.12.2018).
Carroll A. B., Shabana K. M. The business case for corporate social responsibility: a review of concepts, research and practice. International Journal of Management Reviews. 2010. No.12 (1). С. 85-105. DOI: 10.1111/j.1468-2370.2009.00275.x.
Placier K. The impact of recession on the implementation of corporate social responsibility in companies. Journal of Competitiveness. 2011. №2. C. 83-98.
Hopkins M. Recession: CSR is still good for business!. 2008 : сайт. URL : http://mhcinternational.com/monthly-features/articles/94csr-good-for-business-even-in-a-recession (дата обращения : 15.12.2018).
European Commission. Growth. Industry.Competitiveness. : сайт. URL : http://ec.europa.eu/growth/industry/competitiveness/index_en.htm (дата обращения : 21.12.2018).
Krugman P. The return of depression on economics and the crisis of 2008. 2008. New York: W.W. Norton & Company Inc.
Boulouta I., Pitelis C. N. Who needs CSR? The impact of corporate social responsibility on national competitiveness. Journal of Business Ethics. 2014. No.119 (3). С. 349-364. DOI: 10.1007/s 10551-013-1633-2.
Eisenegger M., Schranz M. Reputation management and corporate social responsibility. The Handbook of Communication and Corporate Social Responsibility. Malden: WilleyBlackwell Publishing. 2011. С. 128-146.
Flammer C. Does product market competition foster corporate social responsibility? Evidence from trade liberalization. Strategic Management Journal. 2015. No.36 (10). С. 1469-1485. DOI: 10.1002/smj.2307.
Herciu M., Ogrean C. Interrelations between competitiveness and responsibility at macro and micro level. Management Decision. 2008. No. 46 (8). С. 1230 - 1246. DOI: http://dx.doi.org/10.1108/0025174081090140.
Li W. Study on the relationships between corporate social responsibility and corporate international competitiveness. Energy Procedia. 2012. No.17. С. 567-572. DOI:10.1016/j.egypro.2012.02.137.
Marin L., Rubio A., Maya S. R. Competitiveness as a strategic outcome of corporate social responsibility. Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 2012. 19. С. 364-376 DOI: 10.1002/csr.1288.
Verheugen G. CSR and competitiveness: a view from the European Commission. [žiūrėta 2011-10-27]. сайт. URL : http://zadek.net/wpcontent/uploads/2011/04/The-State-of-ResponsibleCompetitiveness_July2007.pdf#page=111 (дата обращения : 17.12.2018).
Apospori E., Zografos K. G., Magrizos S. SME corporate social responsibility and competitiveness: a literature review. International Journal of Technology Management. 2012. No.58 (1/2). С. 10-31. DOI: 10.1504/IJTM.2012.045786
Navickas V., Kontautiene R. The evaluation of corporate social responsibility as competitiveness factor // Social and economic revue = Sociálnoekonomická revue. Trenčin: Alexander Dubček University of Trenčin. ISSN 1336-3727. 2015. vol. 13, no. 4. С. 6-12.
Asif M., Searcy C., Zutshi A., Fisscher О. An integrated management systems approach to corporate social responsibility. Journal of Cleaner Production. 2013. 56. С. 7-17. DOI: 10.1016/j.jclepro.2011.10.034.
Bernatonyte D., Vilke R., Keizeriene E. Ekonominės krizės poveikio Lietuvos smulkių ir vidutinių įmonių socialinei atsakomybei kryptys. Ekonomika ir vadyba. 2009. №14. С. 229-236.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
ЗГОДА НА ПУБЛІКАЦІЮ ТА ОПРИЛЮДНЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ
Автор, який веде переписку (далі автор) уповноважений співавторами підтвердити
наступне:
Я, ___________________________________________________________, підтверджую, що
(ПІБ автора - повністю)
представлена робота ________________________________________________________________
(ПІБ всіх авторів)
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(Назва статті)
- схвалена для публікації всіма співавторами;
- схвалена для публікації відповідальною установою, в якій вона виконана.
Автор поступається співзасновнику збірнику наукових праць «Проблеми і перспективи розвитку підприємництва» Харківському національному автомобільно-дорожньому університету
ексклюзивними правами на цю Статтю.
Передача авторського права охоплює виключне право на оприлюднення, редагування, і поширення Статті необмеженим тиражом в будь-якому вигляді і форматі на будь-яких носіях інформації.
Авторське право на публікацію передається в момент прийняття редакцією рукопису «в друк».
Автор гарантує, що Стаття є оригінальною і не є копією будь-якої іншої роботи, не була раніше опублікована, а також, що права на її опублікування нікому не передавалися і він / вона уповноважений співавторами здійснити таку передачу.
Автор гарантує, що використання його авторських прав не спричинить порушення авторських прав будь-яких осіб або організацій, а також не приведе до розголошення секретних або конфіденційних відомостей.
Автор відповідальний за дану статтю і ставить підпис на заяві (згоду на публікацію) за всіх співавторів.
Автор зберігає за собою наступні права: використання Статті в оглядах, дисертаційних роботах, книгах, лекціях, виготовлення копій (включаючи електронні для особистого використання при умови, що копії не будуть використані для продажу або систематичного поширення).
Після отримання згоди на публікацію, підписаної автором, який веде переписку, зміни в авторстві або порядку зазначених імен співавторів прийматися не будуть.
Автор дає згоду (відповідно до Закону України «Про захист персональних даних») на оприлюднення інформації про його особисті дані (відомості про авторів) з метою забезпечення реалізації відносин у сфері науки.
* Редакція журналу може не розділяти точку зору авторів і не несе відповідальності за достовірність інформації. Редакція залишає за собою право редагувати тексти статей.
Підпис автора, що веде переписку ________________________ / ____________ / ____________
Прізвище Підпис Дата